Felanmälan

För att anmäla ett garantiärende eller annat typ av fel och beställning, kontakta:

Nordic Life på telefon 031–704 45 20 eller på 

Beskriv så utförligt som möjligt vad ärendet gäller, så att anmälan kan skickas till rätt utförare!
Meddela även adress, lägenhetsnummer, namn och telefonnummer!

Innan du anmäler, titta i denna pärm, manualer och beskrivningar!

 

Akuta fel

Akuta fel, så som en vattenläcka eller strömlös lägenhet. 
Klockan 08.00 – 16.00, ring Nordic Lifes kundtjänst på tel: 031–704 45 20  
Övrig tid ring jouren på tel: 010–222 30 85

Jourutryckningar som rör det privata hushållet debiteras medlem eller hyresgäst.

 

Vitvaror 

Anmäl direkt till Bosch/Siemens BSH Home Appliances:

bosch-home.se/servicebesok eller siemens-home.se/servicebesok alternativt på tel 0771–11 22 77.

Uppge att ni bor i ett hus byggt av FO Peterson & Söner Byggnads AB, bostadsrättsföreningens namn och ange E-nummer samt FD-nummer, ex ”WM145471DN/18” och ”FD8810” som tillhör den berörda vitvaran! Dessa nummer finns angivna på vitvarans typskylt och i bruksanvisningen. På de olika vitvarorna finns typskylten på följande ställen: Kyl, frys, kyl/fry – Vänster innervägg, långt ned. Diskmaskin, ugn, mikro – Luckans kant. Tvättmaskin, torktumlare – Luckans insida. Spis – På lådan under ugnen eller på ugnsluckans kant. 

Fullständiga bruksanvisningar tillhörande alla vitvaror lämnas i bostaden vid inflytt och finns inte i sin helhet i denna pärm. Vi rekommenderar dig att spara dessa ihop med pärmen. 

 

 

TV, Bredband och Telefoni 

Anmäl direkt till din leverantör

 

Hiss

Anmäl direkt till Vinga Hiss, på eller tel 031–776 57 01!